Strelske vaje

Rok za oddajo: sreda, 12. oktober 2022, 11.15
Če na dnu strani ni tipke za oddajo naloge, je to zato, ker morate biti za oddajo prijavljeni v Učilnico (= logirani) in vpisani v predmet Programiranje 1. V predmet na Učilnici se vpišete tako, da na osnovni strani predmeta kliknete kolešček zgoraj desno in v menuju izberete "Vpiši me v Programiranje 1". Če tam piše "Izpiši me..." ste že vpisani.

Napiši program za izračun dolžine strela s topom (ki brez trenja izstreljuje točkaste krogle v brezzračnem prostoru, a pustimo trivio). Program od uporabnika ali uporabnice zahteva, da mu ta vpiše hitrost izstrelka in kot, pod katerim je izstreljena (krogla, ne uporabnica). Program izračuna in izpiše, kako daleč bo letela krogla.

Pomoč za fizično nebogljene: \(s = \frac{v^2\sin 2\phi}{g}\), kjer je \(s\) razdalja, \(v\) hitrost izstrelka, \(\phi\) je kot, \(g\) pa osma črka slovenske abecede.

Preverite tole: krogla leti najdalj, če jo izstrelimo pod kotom 45 stopinj. Poskusite, kako daleč gre pod kotom 45 in kako daleč pod 46 stopinj - po 45 mora leteti dlje. In če pod kotom 50 stopinj leti nazaj (razdalja je negativna), ste ga gotovo nekje polomili. Kaj, točno, je narobe, vam lahko hitro sčveka kolega, ki je že rešil problem, vendar vam priporočam, da ga poskusite odkriti sami - za vajo v sledenju programu. Za namig lahko poškilite na del Wikipedijine strani o kotih.

(Če je g enak 9.807, mora krogla, izstreljena z 10 m/s po kotom 45 stopinj preleteti približno 10.196798205363516 metrov. Če je g 10, pa 10 metrov.)